SUNgo in Palma

3.3
★★★☆☆
(9 reviews)

Autovermietung sei 15 Jahren auf Mallorca unter deutscher Leitung. Beliebt durch den VIP Service am Flughafen, es gibt keine Wartezeiten fur Kunden.

Working Hours

Monday Open 24 hours
Tuesday Open 24 hours
Wednesday Open 24 hours
Thursday Open 24 hours
Friday Open 24 hours
Saturday Open 24 hours
Sunday Open 24 hours

Location

Business Features

From the business
  • Identifies as women-owned
Accessibility
  • Wheelchair-accessible car park

Contact Information

+34 634 34 66 99 sungo.com

Address

Carrer Francesc Vallduvi, 3

07011 Palma

Plus Code: HJXG+VQ Palma, Spain

Photo Gallery

Featured

Featured

By owner

By owner

All

All

3.3
★★★☆☆
9 reviews

Rating Distribution

5 stars
5 (55.6%)
4 stars
0 (0.0%)
3 stars
0 (0.0%)
2 stars
1 (11.1%)
1 star
3 (33.3%)

Most Mentioned

airport 3 cabrio 2 anwalt 2 audi a3 2
Featured Review
February 29, 2024
Original

Wir hatten einen Mietwagen bei diesem Unternehmen fur knapp 2 Monate (November - Januar) gebucht. Der Erstkontakt und Ubergabe war zufriedenstellend, obwohl wir das zugesagte Fahrzeug am ersten Tag nicht nutzen konnten, da es sich noch in der Werkstatt befand! Am nachsten Tag wurde uns das gebuchte Fahrzeug gebracht. Ein relativ altes und abgenutztes Fahrzeug (Audi A3). Nach nur einer Woche leuchtete standig die Motor- und Olleuchte (laut Anbieter ein Fehler des Sensors, ein Werkstattbesuch wurde durch den Anbieter abgelehnt). Nach mehrmaliger Wiederholung sollten wir das Fahrzeug dann doch in die Werkstatt bringen...wir waren dann innerhalb von 5 Wochen drei Mal !!! in einer Werkstatt (auf eigene Anfahrtskosten ca. 120km Hin-&Ruck). Laut Mietwagenanbieter dauert es in der Werkstatt maximal eine Stunde (man soll einen Kaffee trinken gehen)! Nach jedesmal uber 2 Stunden Wartezeit mit Kleinkind vor der Werkstatt, erhielt man nur die Antwort das Teile fehlen oder man die Zeit nicht planen kann! Ich sollte mir selbst Kuhlflussigkeit kaufen um ab und zu selbst Kuhlflussigkeit nachzufullen, falls mal wieder die Leuchte anging! Reine Katastrophe! Das Fahrzeug wollte man nicht wechseln, da kein anderes zur Verfugung stand! Nach wiederholten Nachfrage konnte ich das Fahrzeug 10 Tage vor Mietende zuruckgeben und habe auch die 10 Tage erstattet bekommen! Kaution und Erstattung wurden jedoch erst 3 Woche spater gezahlt und scheinbar auch nur weil ich mir einen Anwalt genommen habe. ... laut Aussage des Anbieters musste er vor der Ruckzahlung abwarten ob Strafzettel noch reinkommen! Wir konnen diesen Anbieter uberhaupt nicht empfehlen.

Translation

We booked a rental car with this company for almost 2 months (November - January). The initial contact and handover was satisfactory, even though we couldn't use the promised vehicle on the first day because it was still in the workshop! The next day the booked vehicle was brought to us. A relatively old and worn vehicle (Audi A3). After just a week, the engine and oil lights were constantly on (according to the provider, this was a sensor fault; the provider refused to visit the workshop). After repeating it several times, we were supposed to take the vehicle to the workshop...we then went there three times within 5 weeks!!! in a workshop (approx. 120km round trip at your own expense). According to the rental car company, it takes a maximum of an hour in the workshop (you should go for a coffee)! After waiting over 2 hours with a small child in front of the workshop, we only received the answer that parts were missing or that we couldn't plan the time! I should buy coolant myself so I can refill it every now and then if the light comes on again! Pure disaster! They didn't want to change the vehicle because there was no other one available! After repeated requests, I was able to return the vehicle 10 days before the end of the rental and also received a refund for the 10 days! However, the deposit and refund were only paid three weeks later and apparently only because I hired a lawyer. ... according to the provider, he had to wait to see if there were any parking tickets before paying back! We cannot recommend this provider at all.

Featured Review
October 17, 2023
Original

I had a really bad experience with this company last month in Sept, 2023. They cancelled my car 5 minute before pick-up and I was stranded at Palma airport without any car. They did not even book an alternate car in their or any other company which should have been done by any good business. Never ever book with this company if you do not want to get last minute cancellation. They offered no compensation from us traveling to airport or for all our trouble and just said that please find another car yourself. Extremely bad business and stay away.

Featured Review
★★
October 11, 2023
Original

Gebucht war ein MiniCabrio und bekommen haben wir einen VW Cabrio. Nicht schlimm, da ich dieses Auto sogar als besser empfand. Abholung des Autos war reibungslos. ALLERDINGS ist das Dach nachdem zweiten Mal benutzen einfach stecken geblieben und hatte einen Systemfehler. Der Service hat schon aufgeleuchtet und wurde anscheinend schon langer nicht gemacht, was auch ein Grund fur die Fehlfunktion gewesen sein durfte. Es wurde anschliessend ein Treffpunkt vereinbart, wo wir ein neues Auto bekommen sollten. Die Firma hat gemeint, wir sollen den Tank volltanken beim Tausch. Der neue Wagen hatte nicht einmal dreiviertel seines Tanks voll! Absolute Frechheit und Abzocke von der Firma, dass sie einen vollen Tank verlangt, wenn der neue Wagen keinen vollen Tank hat! Und damit es noch besser wird, ist wahrend der Fahrt der Bremskraftverstarker kaputt gegangen und das Bremsen war extrem schwach, was sehr gefahrlich war!! Durfte ebenfalls mit dem verabsaumten Service zu tun gehabt haben. Eine Firma die Mietwagen vermietet und versucht den letzten Cent aus Allem herauszubekommen und dabei sogar die Sicherheit der Kunden aufs Spiel setzt! Einzig die nette junge Dame die uns den ersten und zweiten Wagen gebracht hat war absolut kundenfreundlich und engagiert. Die Preise sind der zweite Punkt den ich gut finde. Alles in Allem muss ich sagen, dass ich wahrscheinlich kein zweites Mal ein Auto hier mieten werde. Update: Nein, das ist inkorrekt! Ich habe sogar noch die Nachricht auf WhatsApp von Ihnen, wo Sie mir geschrieben haben, dass ich noch den Tank voll machen soll! Was ich nicht getan habe, weil ich mir das Recht genommen habe, diesen NICHT voll zu tanken, wenn ich wegen diesem Defekt des Autos 2 Stunden lang unterwegs sein musste! Ich habe mich ja an euch gewandt und es wurde eine "Losung" gefunden. Nur allerdings keine kundenfreundliche!

Translation

A mini convertible was booked and we got a VW convertible. Not bad, as I actually found this car to be better. Picking up the car was smooth. HOWEVER, after using it for the second time, the roof simply got stuck and had a system error. The service has already lit up and apparently hasn't been done for a while, which may also have been a reason for the malfunction. A meeting point was then agreed upon where we should get a new car. The company said we should fill up the tank when we exchange it. The new car didn't even have three quarters of its tank full! Absolute cheek and rip-off from the company that they demand a full tank when the new car doesn't have a full tank! And to make it even better, the brake booster broke while we were driving and the braking was extremely weak, which was very dangerous!! It probably also had something to do with the lack of service. A company that rents out rental cars and tries to squeeze every last cent out of everything, even putting the safety of their customers at risk! Only the nice young lady who brought us the first and second cars was absolutely customer-friendly and committed. The prices are the second point that I like. All in all, I have to say that I probably won't rent a car here again. Update: No, this is incorrect! I even still have the message on WhatsApp from you where you wrote to me telling me to fill up the tank! Which I didn't do because I gave myself the right NOT to fill it up if I had to drive for 2 hours because of this car defect! I reached out to you and a "solution" was found. But not a customer-friendly one!

Featured Review
★★★★★
July 12, 2023
Featured Review
★★★★★
May 16, 2023
Original

Unser Aufenthalt auf Mallorca begann reibungslos, bedingt durch die schnelle Abwicklung direkt am Flughafen. Das Mini Cabrio hat uns viel Freude gemacht, Gerne greifen wir beim nachsten Urlaub auf Sie zuruck.

Translation

Our stay in Mallorca started smoothly, thanks to the quick processing directly at the airport. We had a lot of fun with the Mini Convertible. We would be happy to use it on our next vacation.

Featured Review
★★★★★
April 24, 2023
Original

Best rent and smooth customer support! HIGHLY recommended!

Featured Review
★★★★★
April 11, 2023
Original

Rented Smart for two Cabrio for 7 days , car gives myself and my wife everything what we need, from A to B totally without any issues, we did lots of traveling around Mallorca island with soft top down so plenty sun when driving, great for parking, definitely will rent convertible car from Mallorca -Cabrio again, great costumer service and easy to deal with, would highly recommended to anyone, far better deal than car rental companies on the Palma airport. Thanks again

Featured Review
June 14, 2019
Original

Gebucht war ein Audi A3 Cabrio. Erhalten haben wir ein Peugeot 307 Cabrio. Das Auto war sehr verschlissen. Beulen und Kratzer vorhanden. Sitze total durchgesessen. Km-Stand weit uber 100000, sehr zahe Kommunikation, bis Tarifunterschied vergutet wurde. Nie wieder! Hier dann auch noch die Antwort von sungo. Ich werde bedroht, statt dass sich das Unternehmen fur den Fall entschuldigt. Nur zu. Der Klage, falls sie denn uberhaupt zulassig ist, sehe ich gelassen entgegen! ,,Sehr geehrter Herr Bierwirth, tut uns sehr leid das Sie mit dem Fahrzeug nicht zufrieden waren. Auf Nachfrage hat man uns seitens des Vermieters vor Ort (Travitgo) mitgeteilt das dies eine Notlosung war, bedingt durch einen Ausfall. Leider haben Sie eine schlechte Bewertung uber uns, SUNgo Rentacar, im Internet veroffentlicht. Dies ist nicht korrekt, da wir nicht der Vermieter sind. Unsere Anwalte prufen zur Zeit die Anklageerhebung, da Sie sich augenscheinlich vor der Veroffentlichung nicht mit einem Anwalt beraten haben. Nach SS 186 Strafgesetzbuch konnen Sie fur unseren Umsatzverlust haftend gemacht werden. Dieser geht sehr schnell in den 6-stelligen Bereich, je langer die Bewertung online ist. Was Sie vielleicht nicht wissen: selbst wenn Sie den Eintrag loschen bleibt er weiter auffindbar, daher ist der Schaden bereits jetzt nicht wieder gut zu machen. Wir konnen Ihnen nur empfehlen die Bewertung zu loschen, zumindest bis die Gerichtsverhandlung hier in Palma vorbei ist. Mit freundlichen Grussen aus Palma de Mallorca, Anja" Den Mitarbeiter:Innen sollte vielleicht noch einmal das Thema Kundenzufriedenheit naher gebracht werden. Es zahlt sich aus!

Translation

An Audi A3 convertible was booked. We received a Peugeot 307 convertible. The car was very worn out. Dents and scratches present. Seats completely sagged. Mileage well over 100,000, very slow communication until the tariff difference was compensated. Never again! Here's sungo's answer. I'm being threatened instead of the company apologizing. Go ahead. I look forward to the lawsuit, if it is admissible at all! "Dear Mr. Bierwirth, We are very sorry that you were not satisfied with the vehicle. When we asked, we were told by the local landlord (Travitgo) that this was an emergency solution due to a breakdown. Unfortunately, you have published a bad review about us, SUNgo Rentacar, on the Internet. This is incorrect as we are not the landlord. Our lawyers are currently reviewing the indictment as you apparently did not consult with a lawyer before publication. According to Section 186 of the Criminal Code, you can be held liable for our loss of sales. This quickly goes into the 6-digit range the longer the rating is online. What you may not know: even if you delete the entry, it can still be found, so the damage cannot be repaired now. We can only recommend that you delete the review, at least until the court hearing here in Palma is over. Kind regards from Palma de Mallorca, Anja" Employees should perhaps be introduced to the topic of customer satisfaction again. It pays off!

1 found this helpful
★★★★★
December 2, 2015
Original

Similar Car Rentals in Palma